הוא רק היה צריך לפתוח בית קפה אחד.
לקחת לציידו איש יחסי ציבור, או להתנהל מתוך הניסיון וההיכרות העסקית של עצמו.
להכריז על מהפכה בתחומו
לתת מחיר נמוך יותר מהאחר
ולהפוך להיות לאיש השיווק של חודש אוקטובר 2013
הלוא הוא הבעלים והיזם של קופיקס!
עם נבחן את מה שעשה אותו אדם שלו ניסיון רב ברשתות ובקמעוניות נבין כי היה כאן ניצול נכון של שוק גדול, פגיעה במטרה בתחום המחיר, הבנה עסקית ומקצועית בתחום הקפה כי החלק הארי של שתייני הקפה הוא ב- TAKAWAY ולהוריד את מחיר כול השוק למחיר סביר! לא שלא תתעו החגיגה התקשורתית האדירה והחשיפה בכול מקום אפשרי עשתה את שלה, אבל מחיר הקפה לא יוכל לשרת אחוז מאזרחי המדינה כי מדובר כאן במסע יחסי ציבור ארצי וגדול אבל המכירה יכולה להתבצע רק בסניף אחד, ועד שיקומו להם הסניפים הבאים, יגיע שחקן אחר שיציע מחיר או מוצר עוד יותר זול.
כ- יועץ עסקי אני רואה כאן מהלך מבריק של יזם, אבל יזם המקדים את הבשורה שלו והופך את עצמו למטאור זמני בלי לעשות כסף רב! שהרי! עד שיפתחו עוד סניפים הקהל הישראלי יחזור לכור מחצבתו אותו בית הקפה בו הוא רגיל לרכוש את מרכולתו.
כמי שנותן ייעוץ עסקי מה אנו למדים מהמהלך הזה, לעניות דעתי, כסף רב לא ייצא לאותו יזם שעכשיו יתחיל לפתוח סניפים, את המסר והבז הוא כבר העביר, לא תהיה כאן הזדמנות שנייה שהרי החדש, הבשורה, המהפכה כבר נעשתה כבר האמרה אבל כסף מזה היזם המבריק ביחסי הציבור לא יראה! אז היה כאן מהלך שיווקי נכון אבל הוא הקדים את המאוחר ועל כך חבל.
כ יועץ אסטרטגי, לו אני הייתי נשאל למהלך, הייתי מנסה לפתוח כמה שיותר סניפים, ואז לצאת במהלך הפרסומי ויחסי הציבור כפי שהיה, חבל מאד על בזבוז התחמושת, הבמה שניתנה לכול בתי הקפה, הבמה שקיבלה רשת בתי הקפה "ארומה" בהצהרה שלה על ירידת מחיר כוס הקפה, ובסך הכול הכללי השוק קיבל עוד תנופה למעלה שהמרוויחים העיקריים שלו הם רשתות בתי הקפה הפזורות בכול הארץ ולא אותה רשת עם חנות אחת או שניים אשר לא נהנתה מהבז שהיה אמור ליצור לבעליה הכנסה יפה ומכובדת.
ליבי ליבי עם היזם המדליק, אך לדעתי עליו לעשות חשבון נפש או יותר נכון חשבון כיס "מה יצא לו מזה"
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון